Nie jesteś zalogowany na forum.
NEWS | ŚWIAT
KONTAKT
|
Strony: 1
Wątek zamknięty
Jak pisałem na CB mam pomysł. Jako, że w tym momencie z tego co widzę mamy możliwość tylko wyboru oklepanych KG, UMG itp brak jest alternatywy. Nawet licząc, że 30% to będzie Shar nadal słabo to wypada. Brak jest możliwości grania bez klanu bez dostania po dupie. Dlatego proponuję wprowadzenie czegoś takiego jak dawny Twórca Technik. Tyle, że teraz każdy ma możliwość tworzenia własnych. Ale brak jest 'boosta' do tego. Mamy już 'Mistrzostwa', więc można zrobić i w tę stronę:
Geniusz
Shinobi z ponadprzeciętnymi umiejętnościami, który uczy się bardzo szybko. Wszystko przychodzi mu o wiele łatwiej niż innym, przez co zyskał taki przydomek.
.
Techniki rangi D:
Nauka: 20PR -> 10PR
Tworzenie: 35PR -> 20PR
Czas: 12h -> 8h
Czas między nauką: Bez zmian
.
Techniki rangi C:
Nauka: 35PR -> 25PR
Tworzenie: 45PR -> 30PR
Czas: 24h -> 16h
Czas między nauką: Bez zmian
.
Techniki rangi B:
Nauka: 45PR -> 35PR
Tworzenie: 65PR -> 50PR
Czas: 36h -> 24h
Czas między nauką: Bez zmian
.
Techniki rangi A:
Nauka: 65PR -> 55PR
Tworzenie: 100PR -> 70PR
Czas: 48h -> 36h
Czas między nauką: Bez zmian
.
Techniki rangi S:
Nauka: 100PR -> 90PR
Tworzenie: 150PR -> 120PR
Czas: 62h -> 48h
Czas między nauką: Bez zmian
.
Dodatkowo aby to tylko nie opierało się na samym koszcie i czasie:
Na każdy poziom Ninjutsu/Genjutsu koszta technik zmniejszają się o 10% tzn:
Opanowana ranga technik:
D - 10%
C - 20%
B - 30%
A - 40%
S - 50%
Ale tutaj tylko w danej 'ścieżce'. Jeżeli mamy rangę A ninjutsu to obniżenie kosztów obowiązuje tylko przy technikach Ninjutsu.
.
Myślę, że będzie to ciekawa alternatywa do innych UM i w miarę sprawiedliwa. Koszta napisane na szybko, więc to jest jeszcze do dogadania.
Offline
Jeśli ma przejść nie widzę potrzeby dawać tego jako UMG, niech to będzie po prostu umiejętność początkowa jak mistrz hijutsu itp.
Nie widzę potrzeby również zmniejszania aż tak kosztu nauki technik, musiała by to być wtedy umka specjalna Od zmniejszania PR mamy inną umkę, która i tak daje -10 dni do rozwoju. Dodałbym tylko zmniejszony czas potrzebny do nauki danej rangi technik.
Offline
Offline
Offline
Może dlatego aby trochę to wyrównać i do tego dać możliwość większej różnorodności postaci? Ja rozumiem, że KG i inne rzeczy są dodatkowymi boostami, ale niekoniecznie osoby z takimi umiejętnościami muszą być najpotężniejsze, a w tym momencie karzecie osoby, które chcą inaczej się rozwijać. Do tego sam opis 'Jak zacząć grę?' sugeruje, że musimy wybrać którąś z UMG/KG/Klan.
Offline
To co mówi Rewan jest ok i sam pomysł też jest ok. Wszystko by było pięknie tylko z jakiej racji właśnie ktoś bez klanu miał by to dostać ...
Ja rozumiem, że można by było zrobić np Samurajów jako oddzielną drogę w którą można iść z bonusami i własnymi technikami czy coś, ale coś takiego nie pasuje.
Aczkolwiek jeśli Rewan znalazł byś jakieś uwarunkowanie logiczno-fabularne, lub po prostu podpisał tą umke pod jakąś grupę etniczną to było by spoko.
To tylko propozycja, ale zawsze można stworzyć jakiś ala "klan" takim jakim właśnie byli samurajowi w uniwersum naruto na potrzeby tej umiejętności, tylko wszystko musi się trzymać kupy.
Offline
Jeśli to byłą by osobna grupa osób coś ala samurajowie czy inaczej to nazwać to można było by im dać dodatkowe staty czy taką umkę jak Rewan podał. Jednak musiały by takie być z 2-3
Offline
A dlaczego każdą umiejętność musicie podpierać klanem? Jeżeli każda umiejętność opiera się na uwarunkowaniach danej grupy ludzi to tutaj mamy także taką możliwość tylko bez klanu. Po prostu ktoś ma bardzo duże umiejętności nauki technik itd. Ma do tego talent itd. Umka silna, więc do UMG prędzej.
Ale piszecie, że dlaczego ktoś bez klanu ma coś dostać. A co chcecie mnie zalew tylko ludzi z klanami, KG i innymi rzeczami? Czy każdy fabularnie miał jakąś umiejętność? Po prostu w tym momencie nie zachęcacie do nieposiadania klanu i danej umiejętności przez co lekko blokujecie rozwój kogoś kto chciałby taką ścieżką iść.
Dlaczego wszystko musi być klanowe i każdy musi być jakoś przypisany. Każdy shinobi jest inny to może i występować taki, który jest po prostu Geniuszem, a nie urodził się w żadnym klanie/brak więzów krwi itd. Równie dobrze może być taki który także geniuszem nie jest, ale po prostu ma samozaparcie i przez to np. jako bez klanowemu dajecie mu dodatkową UM do statów (jako, że miał gorszy start to potrafi dodatkową statystykę zboostować poprzez trg np.).
Wcześniej można było łączyć filary KG i UMG, być bez klanu i wszystko było okej. Teraz nagle każecie każdemu mieć KG/UMG/Klan, a jak nie to chędoż się i nic z tego nie miej. Ja wiem, że życie nie jest sprawiedliwe i równe, ale moglibyście dać pewną dowolność jednocześnie nie karząc za pomysłowość, a nie 10 osobę z Sharem.
Offline
Tak jak wspomniałem na CB pomysł nie wydaje mi się głupi. Faktycznie było by to coś na wzór dodatkowego urozmaicenia. Nie ma powodu by robić jakieś oddzielne bonusy np. do statystyk dla osób bez klanu, ale taka alternatywna UMG wydaje się być spoko pomysłem.
Ogólnie jestem raczej za wprowadzeniem czegoś zbliżonego do tego co opisał Rewan. Jednak zostawiam wątek otawarty by się jeszcze ludzie wypowiedzieli. Osoby które już komentowały proszę o nie robienie zbędnego spamu jeśli nie macie jakiegoś fajnego pomysłu.
A i co do uwarunkowania klanem - nie ma potrzeby chyba.
A2. Można też coś tego typu rozważyć jako ump jak i KG. obie rozpiski chętnie bym zobaczył. Może jutro też dam swoją propozycję
Offline
Offline
Po prostu jak dla mnie zmuszanie do posiadania KG, UMG, Klanu jest bez sensu. Do tego jak np. ja, który miał okazję grać dużą częścią buildów przez wiele lat po prostu jest znudzony, że musi znów tak wybierać. Tym bardziej, że wiele UM mnie nie interesuje/kłócą się z moimi zamysłami. A tak wszyscy byliby zadowoleni (ba wolałbym UMS niż te UM/KG powtarzane do znudzenia).
Offline
Offline
Teraz mamy taki rozpisek w nauce technik:
Nauka technik:
Technika rangi D - 20/35 punktów rozwoju.
Technika rangi C - 35/45 punktów rozwoju.
Technika rangi B - 45/65 punktów rozwoju.
Technika rangi A - 65/100 punktów rozwoju.
Technika rangi S - 100/150 punktów rozwoju.
- Koszt zaznaczony na czerwono dotyczy stworzenia własnych technik.
Jako UMG dałbym coś w stylu:
Do rozwoju na wyższy poziom trzeba mieć odpowiednio rozwinięte ninjutsu/genjutsu/taijutsu
Poziom I. Nauka technik rangi D tańsza o 3 PR.
Poziom II. Nauka technik Rangi D i C tańsza o 4 PR
Poziom III. Nauka technik technik D, C, tańszr o 5 PR rangi B o 6 PR
Poziom IV Nauka technik rangi D,C,B tańsza o 6 PR rangi A i S o 10 PR.
Rozwijanie analogiczne do rozwijania reszty umek.
Raczej bym nie dawał dodatkowych wzmocnień. Raczej tą umke bym widział jako lekkie wzmocnienie dla osób, które wybitnie nie chca brak kg/umg/hijutsu
propozycja
Offline
Offline
Offline
Równie dobrze mogą wziąć sobie inną do stat i będą mieli większe wzmocnienie... Jeśli ma już być dla bezklanowców to powinna dawać może +5 stat na III i +10 na IV te tańsze PR i może za każdą technikę jakiś mniejszy koszt chakry...
Offline
Ale tutaj mamy obniżenie kosztów wszystkich technik obojętnie czy żywioł czy nie. No i obniżenie kosztów o 2PR to co najwyżej do UMP. Nie zapomnij, że takie UMG musi mieć jakieś podejście do Shara czy innych Mokutonów. A przy tym to do Jounina dostaniesz z 2 techniki 'gratis'.
Offline
Strony: 1
Wątek zamknięty